Seminari Famílies-escoles perspectives internacionals

Lloc:
Sala de Juntes
Preu:
Activitat oberta al públic: alumnat, professorat, representants de centres escolars, famílies... (no cal inscripció prèvia)
Inici:
Programa

12h Presentació a càrrec de Carles Alsinet, degà de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS), i de Jordi Garreta, director del grup de recerca Anàlisi Social i Educativa de la UdL (Gr-ASE) i del projecte Recercaixa “Diversitat cultural i igualtat d’oportunitats a l’escola”.

12h. 15’ Conferència "¿De qué hablamos cuando hablamos de relación familia-escuela? Una aproximación a las representaciones del profesorado en formación". Dr. Hector Cárcamo, Universidad de Bío Bío (Xile).

13h. 30’ Càpsules audiovisuals del Projecte Recercaixa “Diversitat cultural i igualtat d’oportunitats a l’escola”. Experiències que afavoreixen la relació entre els centres educatius i la comunitat: Olga Bernad, Mònica Macià i Rosa Benabarre, investigadores de l’equip Gr-ASE

14h Cloenda a càrrec de Núria Llevot, equip de direcció del departament de Pedagogia i departament de Psicologia i membre del grup Gr-ASE.

L’objectiu general del projecte Recercaixa ha estat analitzar com s’ha desenvolupat l’atenció a la diversitat cultural en els centres d’educació infantil i primària de titularitat pública i privada (siguin o no concertats), constatar la pluralitat del seu procés pràctic i identificar els factors que han influenciat l’evolució dels discursos i les practiques interculturals en l’educació i com aquestes afecten a la igualtat d’oportunitats i a l’equitat.
En aquesta sessió es presentaran dues càpsules audiovisuals que contenen experiències realitzades en diversos centres escolars de primària de Catalunya i que han estat detectades en la fase qualitativa del projecte.

Les càpsules pretenen ser un material informatiu i formatiu per a docents, professionals i també per a famílies i altres membres de la comunitat educativa i se’n veurà una d’elles, a tall d’exemple. La primera càpsula es centra en els projectes i activitats adreçades a l’alumnat per afavorir el seu èxit educatiu i desenvolupament integral com a persones. La segona, en canvi, mostra experiències per afavorir la implicació de les famílies en l’educació dels seus infants i la construcció d’unes relacions escola-centre més fluides, així com pràctiques de treball col·laboratiu i en xarxa amb altres institucions educatives, associacions i entitats, en el marc d’una escola inclusiva i oberta a l’entorn.

Es podran veure i descarregar les tres càpsules a partir del dia de la seva presentació a: