Acció d'Aprenentatge-Servei entorn l'educació patrimonial

entre la Universitat de Lleida i l'Ajuntament d'Alcarràs

El passat dia 15 de gener el grup d’alumnes del Grau d’Educació Primària i de la Doble Titulació en Educació Infantil i Primària que cursen l’assignatura “Aprendre a ensenyar a través del patrimoni i els museus” van presentar davant l’equip d’educació del consistori d’Alcarràs i en presència de l’alcalde el projecte “DE PAGESOS A EMPRESARIS. Proposta didàctica de dinamització del Centre d’Interpretació del Món Rural d’Alcarràs per a educació formal de 3 a 12 anys”.

La proposta didàctica és el resultat de quatre mesos de feina i s’inscriu dins una acció d’Aprenentatge-Servei que aprofita el projecte d’assignatura per donar resposta a una necessitat real de dinamització d’un entorn patrimonial i que beneficiarà tant la població d’Alcarràs com la comunitat educativa de Catalunya, amb l’objectiu de dinamitzar el Centre d’Interpretació del Món Rural d’Alcarràs i altres espais patrimonials i de l’entorn de la població a través de la creació d’una proposta educativa per desenvolupar objectius, competències i continguts curriculars d’Educació Infantil i Educació Primària. Amb aquesta finalitat s’han creat cinc propostes: per a 3-4 anys, per a 4-5 anys, per a cicle inicial de primària, per a cicle mitjà i per a cicle superior. Totes elles inclouen activitats prèvies a la visita, activitats a realitzar durant la visita i activitats posteriors.