Seminari Famílies-escoles: perspectives internacionals

Celebrat el 25 de setembre de 2018

El "Seminari Famílies-escoles: perspectives internacionals" ha realitzat una anàlisi de la implicació parental de les famílies a Bío Bío (Xile) i a Catalunya. El professor Héctor Cárcamo de la Universidad de Bío Bío ha aprofundit en com perceben la relació família escola l'alumnat que es forma per a ser mestra/e de primària a Xile i ha destacat com existeixen una sèrie de representacions que redueixen a les famílies a "personal de recolzament" de la tasca realitzada a l'escola.

Aquesta visió del rol de la família no només xoca amb el discurs de la necessitat de la seva major implicació, sinó que també limita la relació que mantenen les/els docents amb els responsables de l'alumnat (anomenats "apoderados").

Complement de l'anterior ha estat la presentació i visionat d'una de les tres càpsules audiovisuals en les que es presenten resultats de recerca i iniciatives que realitzen els centres per potenciar la relació amb famílies i amb l'entorn, així com per treballar la diversitat cultural en els centre de primària de Catalunya (es podran descarregar, a més de Youtube, a: http://www.escueladiversa.com).