Espai de Ciència 0-6 anys a la Jornada de Ciència al Carrer

ciencia_carrer_gran
Jornada de Ciència al Carrer. FOTO: Gestions Creatives

Durant la tarda del dissabte 27 de maig, la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social va participar en la XI Jornada de Ciència al Carrer amb la presentació d'un Espai de Ciència per a l’etapa d’Educació Infantil. Aquest espai ha estat desenvolupat per les estudiants de 2n curs del Grau d'Educació Infantil (Gestions Creatives) en el marc de l'assignatura Aprenentatge de les Ciències de la Natura.

En aquest tipus d'espai es pretén que els infants puguin elaborar, a través del plantejament d'uns objectius educatius, un conjunt de coneixements i habilitats que conformen el que s'anomena pensament científic. És un espai que permet que els seus visitants s'impliquin i interaccionen, en grup o individualment, de forma lliure amb els materials o activitats que allí trobaran per tal d'obtenir informació, descobrir noves idees, plantejar-se qüestions, comparar i extreure conclusions que els permetin generar aprenentatge de diferents aspectes científics. Una característica important és que els nens i les nenes són els veritables protagonistes de l'Espai de Ciència; els adults adopten un rol d'acompanyant, de guia i provocador de reptes que poden ajudar a fer més productiva la visita dels infants.

L'espai va ser tenir molt èxit i va rebre a més de 150 nens i nenes que van poder investigar amb conceptes científics com el magnetisme, l'electricitat, la flotabilitat entre d'altres.

Més info: [notícia diari Segre]