Íngrid Simó Cunillera, millor TFG i millor expedient de la UdL

La guardonada és exalumna d'Educació Social a la FEPTS

El Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC) ha atorgat un doble premi a Íngrid Simó Cunillera, graduada per la Universitat de Lleida (UdL), pel millor treball final de grau (TFG) i el millor expedient d'aquesta titulació el curs passat. La jove ha rebut un diploma i la col·legiació gratuïta durant un any, en un acte que ha tingut lloc aquest dimarts a la seu de la delegació del CEESC a Lleida, coincidint amb els 30 anys de la creació dels estudis universitaris en Educació Social, dels quals la UdL va ser pionera a implantar.

El TFG, amb matrícula d'honor, es titula Guia de bones pràctiques. El desenvolupament positiu dels/les adolescents en Centres Residencials d'Acció Educativa i ha estat tutoritzat per la catedràtica de Pedagogia a la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS) de la UdL i directora de la Càtedra Educació i Adolescència Abel Martínez Oliva, M. Àngels Balsells. L'autora dona pautes per estructurar i autoavaluar l'exercici professional amb adolescents en situació de risc social que són part del sistema de protecció de la infància i l'adolescència. Simó aposta per potenciar els factors protectors i el creixement personal dels i les joves, centrant-se en les capacitats, potencialitats i fortaleses per superar situacions adverses.

L'acte de lliurament ha comptat amb la presència de la tutora del treball; el president del CEESC-Lleida i i vocal de la junta de govern del CEESC, Albert Font-Tarrés;  els vocals del CEESC-Lleida Cleo Campuzano i Míriam Solé Solà; i el vicedegà de la FEPTS-UdL, Eduard Vaquero. Aquest reconeixement, que es fa des de 2015, és part de les activitats commemoratives del Dia Internacional de l'Educació Social, el 2 d'octubre, i que aquest 2021 porta per lema 'Ets una peça ESsencial'. Enguany la cita destaca els 25 anys de la creació del Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya per part del Parlament.

Font: CEESC / Premsa UdL

Notícia ampliada aquí