Jornada Primavera#360: L'educació a temps complet

L’alumnat de l’assignatura “Teories i Institucions Contemporànies de l’Educació” del primer curs del Grau d’Educació Social ha participat els dies 27 d’abril i 3 de maig en l’acció “L’educació a temps complet. Una mirada per a futurs professionals” inclosa dins la Jornada Primavera#360 a Lleida.

[anar a la galeria d'imatges]

Aquesta acció dividida en dues parts, ha estat organitzada per la Xarxa Territorial d’Educació 360 de Lleida en col·laboració amb la professora del Departament de Pedagogia, M. Paz López (com a membre del grup Gr-ASE), i l’equip docent de l’Escola Jaume Miret de Soses.

Per una part, l’acció a la Universitat de Lleida el dimecres 27 d’abril ha consistit en una dinàmica de treball individual i grupal sobre experiències educatives, conduïda per Raül Manzano (mestre i membre del Centre de Recursos Pedagògics del Segrià). Seguidament s’ha realitzat una mostra d’experiències amb mirada Educació 360,  a càrrec dels següents  professionals de l’àmbit educatiu i social:

• Mercè Roca i Marta Cerón: Directora i cap d’estudis de l’escola Jaume Miret de Soses.
  • David Lesan: Educador social, tècnic de joventut del consell comarcal del Segrià.
  • Eva Betbesé: Coordinadora pedagògica de l’Associació Down Lleida

La sessió ha finalitzat amb un diàleg obert sobre les propostes i unes conclusions compartides.

D’altra banda, el 3 de maig, s’ha realitzat una visita a l’Escola Jaume Miret de Soses. Aquesta acció, titulada “Teixint complicitats amb el territori”, ha permès a l’alumnat conèixer l’escola “in situ” tot visitant els seus espais físics, i realitzar un “learning walk” per grups per tal de conèixer i compartir els diferents projectes d’aprenentatge i servei que es duen a terme en cada aula.

Tots els projectes del centre també estan vinculats amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible; en el marc d’una escola d’organització oberta, amb sentiment de pertinença i vincle amb el territori, que potencia la riquesa d’oportunitats educatives: dins i fora escola.  Una escola que té la finalitat de garantir l’equitat educativa i el reconeixement de l’altre tot obtenint experiències en contextos diversos.

Ha estat una experiència enriquidora per ambdues parts, tal com ha quedat palès en la trobada final conjunta entre equip docent de l’escola i els/les alumnes del grau d’Educació Social.

[anar a la galeria d'imatges]