Jornada educativa amb infants de l'escola Camps Elisis

Dins un projecte del Grau d'Educació Infantil Gestions Creatives

Aquest 14 de maig al matí, el parc dels dels Camps Elisis de Lleida ha cobrat vida amb la presència de 180 infants de l'escola del mateix nom del barri de Cappont, els quals han interactuat, jugat i après amb estudiants futurs mestres. Aquesta activitat parteix d'una proposta educativa en el marc del projecte del Grau d'Educació Infantil Gestions Creatives, una modalitat de formació inicial de mestres que intenta reformular els esquemes pedagògics a nivell d'ensenyament universitari i que planteja una arquitectura de docència basada en projectes i espais de treball entesos com a laboratoris d'aprenentatge permanent vinculats amb la comunitat. Un projecte que potencia l'autogestió, la creativitat i la relació amb la comunitat i que pretén formar professionals reflexius, crítics i que siguin capaços d'actuar sobre realitats educatives complexes, diverses i contemporànies. Per aquest motiu, en aquesta activitat es connecta la teoria amb l'acció educativa, i sempre en relació a la comunitat.

La finalitat d'AUDISONS INFANTIL, l'acció creativa i educativa implementada avui de s de a Facultat, és treballar audicions musicals per a escolars. Al llarg del desenvolupament de l'activitat educativa, tan l'aspecte artístic com el didàctic s'han adaptat a les capacitats i interessos dels infants per tal que participessin en una experiència vivencial, interessant, efectiva i atractiva.

Durant la jornada d'avui, per dur a terme les audicions els estudiants de la UDL han organitzat diferents tallers per als infants (que s'han repartit per alguns dels racons i carrers del parc) i aquests han pogut realitzar activitats relacionades amb la música. La temàtica ha set la cobla com a gènere musical i en cada taller, 8 en total, aquesta temàtica es vehicula a través de les peces musicals del projecte 'Gira i Gira, del grup Polcasol3 i la Bellpuig Cobla, que consisteix en un CD per promoure el coneixement de la cobla i crear material didàctic adreçat a mestres i monitors que treballen amb infants i joves. Als tallers treballen continguts de música: intensitat, durada, qualitats del so,... Durant la jornada els infants han après i han gaudit de la música mentre els estudiants futurs mestres posaven en joc les seves capacitats i competències formatives. Ha set la cloenda d'un procés viscut al llarg de tot un quadrimestre on ha emergit la reflexió, el pensament crític i la pràctica educativa.

Finalment, després dels tallers organitzats, els infants han gaudit de les audicions, interpretades amb música en directe per part del grup Polcasol3 que han fet sonar les seves pròpies cançons,  tot participant activament i mostrant al públic tot el que havien treballat en els diferents tallers que han realitzat.

A AUDISONS INFANTIL intervenen dues matèries del pla docent de primer curs del Grau en Educació Infantil Gestions Creatives de la UdL: Música, expressió plàstica i corporal i, d'altra banda, l'Escola de l'Educació Infantil. Una acció que es planteja de tal manera que tots els infants puguin gaudir de l'audició participant activament, alhora que els estudiants treballen des de la teoria i la pràctica a través d'una situació real d'aprenentatge.