Millor formació de mestres per atendre nens amb altes capacitats

La UdL incorporarà assignatures específiques, en virtut d'un conveni amb la FANJAC

conveniFANJAC-UdL
El rector i el president de FANJAC. Foto: UdL

La Universitat de Lleida (UdL) integrarà les altes capacitats en els processos curriculars de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS) perquè els futurs mestres puguin detectar i atendre millor aquests menors a les aules. Això suposa ampliar l'oferta de matèries i continguts relacionats amb aquest col·lectiu en els estudis de grau, màster i doctorat. Serà gràcies a un conveni signat avui amb la Fundació d'Ajut a Nens i Joves amb Altes Capacitats (FANJAC). La FEPTS també té previst crear un grup de treball per donar pautes al professorat actual.

El rector de la UdL, Roberto Fernández,  i el president de la FANJAC, Martí Sans, han signat avui l'acord amb una vigència inicial d'un any, prorrogable de forma anual fins als 5. Sans ha explicat que a Catalunya les persones diagnosticades amb altes capacitats només representen el 0'2%, quan els experts mundials parlen d'un 15% de la població. A banda de la formació, el rector ha subratllat que el conveni també contempla impulsar la recerca en l'àmbit de les altes capacitats i que estaria bé crear un grup multidisciplinari a la UdL.

De la seua banda, la vicerectora d'Estudiants, Neus Vila, ha avançat que es vol crear un "grup de treball internivells" amb professorat universitari, de secundària i de primària per treballar la formació de mestres i la detecció d'aquests menors amb altes capacitats. Es faria en el marc de l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE) de la UdL.

Àrea de Comunicació - Oficina de Premsa UdL