Seminari "Com dissenyar i realitzar un projecte de cooperació internacional"

29_3_17
Özgür Günes amb els estudiants del màster en Psicopedagogia

Ahir dimecres 29 de març, i dins el màster en psicopedagogia de la matèria d’Educació intercultural, impartida per Núria Llevot, ha intervingut la investigadora de l’equip de recerca GR-ASE, Özgür Günes Öztürk.

Llicenciada en Economia Laboral i Relacions Industrials a la Universitat de Gazi (Ankara). Ha realitzat el màster en Migracions i Mediació social a la Universitat de Lleida i està acabant la seva tesi doctoral dirigida per Jordi Garreta. Els seus camps de recerca són les migracions, les relacions de gènere, les teories del feminisme-marxisme i, finalment, la història política de Turquia. Actualment també treballa com a tècnica al Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i Nacionals (CIEMEN) coordinant un projecte amb persones refugiades.

La seva intervenció, en forma de seminari sobre “Com dissenyar i realitzar un projecte de cooperació internacional" ens ha permès conèixer les seves experiències de treball sobre els projectes amb refugiats i pobles minoritzats. Ha compartit amb els assistents el coneixement pràctic sobre els elements de gestió necessaris en els projectes de cooperació internacional: la identificació d’un projecte, les necessitats del col·lectiu/comunitat/poble d’intervenció, la participació dels col·lectius vinculats, la definició dels objectius, l’avaluació de riscos i de les alternatives i, en definitiva, el desenvolupament de les diverses fases de disseny del projecte i dels factors interns i externs que cal de tenir present. La sessió pren de referència com a eixos transversals la perspectiva de gènere, la perspectiva mediambiental i la participació.