XXII Jornades d'Escola Rural en la formació inicial dels mestres de Catalunya

L'escola rural oberta al món

C-Ku-BGW0AAUZSY
Conferència inaugural a càrrec de Carme Ortoll. FOTO: Jordi Coiduras

Amb la intenció d’apropar els estudiants dels Graus d’Educació de les Universitats catalanes a la valuosa realitat que gira al voltant de les escoles rurals, des del seu inici, el GIER organitza cada any les Jornades d’Escola Rural en la formació inicial dels mestres de Catalunya. Enguany se celebren les XXII.

Aquestes Jornades afavoreixen crear un espai d’intercanvi d’impressions entre els futurs mestres i els mestres més veterans, així com entre aquests estudiants i altres experts. D’altra banda, resulta molt enriquidora i interessant la relació que s’estableix entre els mateixos estudiants de les diferents universitats.

Cada any es debat un tema de fons. Enguany, sota el títol “L’escola rural oberta al món”, es pretén reflexionar sobre com aquesta tipologia d’escola, malgrat ser petita, obre les seves portes, fent que el món entri a cada una de les aules i alhora l’escola connecti amb l’entorn més proper per transformar-lo.

Un altre dels objectius de les Jornades és que es col·labori i es mantingui el contacte d’una manera permanent entre les universitats i les persones i institucions locals vinculades amb l’escola rural. Per aquest motiu, es duen a terme cada any en un indret diferent del país. Aquesta vegada ens acull l’entorn de la Seu d’Urgell els dies 24 i 25 d'abril.