La UdL acull el primer congrés internacional de la Societat Catalana de Pedagogia

La inclusió, la sostenibilitat i l’ètica formativa, temàtiques que s'abordaran en la trobada

La Universitat de Lleida (UdL) acull fins dissabte 3 de desembre el primer Congrés internacional de la Societat Catalana de Pedagogia (SCP), filial de l'Institut d’Estudis Catalans. Amb el títol La qualitat educativa en els processos de transformació: per a la inclusió, la sostenibilitat i l'ètica formativa, aquesta trobada té com a objectiu "identificar què i com s’ha d'ensenyar al segle XXI, què caracteritza l’escola en els territoris de parla catalana i quines han de ser les bases per a una transformació educativa ètica i sostenible", expliquen des de la SCP .

El congrés, que es podrà seguir en format híbrid (presencial i en línia), compta amb ponents de Polònia, Canadà, Catalunya, Occitània, el País Valencià, el País Basc, Andorra i Andalusia que, a partir d'experiències d'èxit, reflexionaran sobre el present de l'educació i les línies pedagògiques a implementar en el futur. Entre altres, hi participaran Stephen Downes, pioner dels MOOCs (cursos en línia massius i oberts) i coautor de la Teoria del connectivisme, Mercè Durà, impulsora dels Recursos web per a la igualtat i la convivència de la Generalitat de València, Isaak Aranberri, director general de l'entitat Zumaiena, amb projectes educatius basats en els valors de la natura i la sostenibilitat, entre d'altres.

Al congrés també hi tindran cabuda les tecnologies digitals, el treball en xarxa, la internacionalització i la creació de comunitats virtuals, és per això que alguns dels seus espais de debat se centraran en aquesta temàtica per intentar trobar resposta a quin és l'equilibri adequat entre l’ús de les eines digitals i la formació presencial. Les nou ponències magistrals s'alternaran amb sis taules redones sobre, entre altres, reptes, formació i qualitat educativa, a càrrec de professors universitaris -alguns de la UdL-, membres de Consells escolars, responsables polítics, etc., així com amb presentacions d'experiències i pràctiques singulars certificades per la Societat Catalana de Pedagogia "que puguin ser inspiradores per promoure canvis i millores en la docència", afegeixen els organitzadors del Congrés.

La trobada s'adreça a tots els professionals de l’educació, des de les etapes escolars més primerenques fins a la universitat, però també és oberta a alumnat, famílies, associacions educatives i investigadors i investigadores en aquests àmbits. El congrés, que tindrà a l'Auditori i altres espais del Centre de Cultures (Cappont), està organitzat per la SCP i el Departament d'Educació i hi col·laboren la Diputació, l’Ajuntament de Lleida i la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida.

TEXT: Societat Catalana de Pedagogia (IEC)/ Premsa UdL