V Seminari en Feminismes, identitats i drets col·lectius

Justícia en un món global: migracions i crisi ecosocial al segle XXI

Informació de l'esdeveniment
Lloc:
Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social
Organitza:
GRASE en coordinació amb el CIEMEN i amb la col·laboració del Centre de Desenvolupament i Cooperació de la UdL
Inici:
Finalització:
Matriculació

Les persones que volen assistir-hi com a matriculades a la matèria transversal han de fer-ho a través de la Secretaria del Departament de Geografia i Sociologia escrivint a: geosoc.secretaria@udl.cat

La matriculació es farà omplint el tràmit de la Seu electrònica de la UdL

És imprescindible omplir TOTES les dades de la butlleta online per poder matricular correctament a l’alumnat.

Les persones que hi vulguin participar sense rebre el crèdit ETC poden fer-ho gratuïtament omplint el formulari https://forms.gle/Y5gZC2EkZJntH7MF9

Coordinadora de l'activitat: mariona.lladonosa@udl.cat

Informació complementària

El seminari d’aquest any està reconegut amb1 crèdit ETC com a matèria transversal de la FEPTS.

Enguany es planteja el seminari d’acord amb la idea que la qüestió de la justícia global és un tema rellevant en les societats actuals del segle XXI, en context de globalització, i amb l’impacte creixent de les deficiències i vulneracions en el compliment dels drets humans, dels drets socials, econòmics i polítics que s’experimenten.

De més a més, sabem que les condicions de vida de les persones es veuen profundament afectades per les dinàmiques i interaccions de caràcter internacional, transnacional i ecològic. De manera que el fet global determina profundament les formes de vida de moltes. Aquest fet té conseqüències directes en les formes d’exclusió social, que no només són interseccionals en termes de classe, gènere, edat o ètnia, sinó que també estan vinculades a les tradicionalment anomenades relacions nord-sud.

L’objectiu del seminari és l’anàlisi d’aquesta realitat per incorporar en la mirada universitària la importància de les polítiques del reconeixement i la rellevància de contemplar els drets col·lectius i reforçar i consolidar la justícia global a Catalunya i des de Catalunya.

A partir de quatre expertes en la matèria es proposa realitzar una aproximació a tres qüestions sota un mateix enfocament: polítiques migratòries i justícia global, ecofeminisme i justícia i una filosofía de la justícia global. En una darrera sessió, més pensada pels alumnes universitaris, es desenvoluparà una sessió guiada de debat per fomentar la reflexió crítica sobre les qüestions prèviament exposades en les altres sessions. La perspectiva de gènere és fonamental en el conjunt de sessions.

seminari5_justicia_DEF