Defensa de tesi doctoral de Sebastián Escobar

Descarregar Pdf

El ja doctor Sebastián Ignacio Escobar González (professor de la Universidad Finis Terrae de Xile) ha defensat la tesi doctoral “Formación y trabajo docente novel: desafíos, problemáticas y experiencias en la crisis del programa institucional en Chile y Argentina”. Es tracta d’una tesi amb menció internacional del Programa de Doctorat en Educació, Societat i Qualitat de Vida. La tesi ha obtingut la qualificació d’Excel·lent Cum Laude. Dirigida pels doctors Jordi Garreta Bochaca (UdL) i Claudio Duarte Quapper (Universidad de Chile), realitza una anàlisi de les representacions identitàries dels docents joves sobre el “bon professor” a Santiago de Xile i la Ciutat Autònoma de Buenos Aires; explora les percepcions de docents en formació i empleats recentment respecte a l'autoritat pedagògica, considerant els processos històrics, culturals i polítics que n'han debilitat la legitimitat tradicional; aprofundeix en com els joves professors/es enfronten la seua formació i la docència en escoles primàries i secundàries, aprofundint en les seues estratègies de sustentació i les seues emocions; i examina les experiències dels docents davant de diferents formes de violència escolar —física, simbòlica, institucional i entre parells— als dos països, i la seva relació amb els processos de fragmentació institucional, precarització de l'ofici i reconfiguració del vincle pedagògic.