Estudiants de segon d’Educació Social de la FEPTS viuen una experiència Erasmus+ a Nantes

Descarregar Pdf

Quatre estudiants de segon curs del grau d’Educació Social de la FEPTS —Irene Forés Stefania Calugar, Xavier Puig i Tània Lasala— han participat en el projecte Erasmus+ de Mobilitat Combinada “Experiencias educativas interuniversitarias e internacionales para la transformación social con perspectiva intercultural”. Es tracta d’un projecte pilot coordinat per la professora Núria Llevot i desenvolupat conjuntament amb el professor Christian Hounnouvi de la Universitat de Nantes (França) i la professora Gabriella Aleandri de la Universitat Roma Tre (Itàlia).

El programa ha constat d’una part de formació virtual i una altra presencial a la Universitat de Nantes centrada en la construcció de la ciutadania europea des d’una perspectiva intercultural.

Durant el mes de novembre l'alumnat de les universitats participants, han rebut formació sobre el concepte de ciutadania europea des d'una perspectiva intercultural i s'ha treballat aquesta temàtica de manera pràctica i participativa, mitjançant la tècnica Photovoice, que ha convidat els i les estudiants a captar imatges que han servit com a punt de partida per a l’anàlisi, el diàleg i la generació de propostes de canvi.

De l'1 al 6 de desembre, l'alumnat de la FEPTS ha realitzat una estada a Nantes, acompanyats de les professores, Olga Bernad i Àngels Torrelles, així com de la professora Sílvia Cavalcante, vicedegana de Relacions Internacionals. Aprofitant la seva estada, l’alumnat d'educació social juntament amb l'alumnat de màster de la Facultat de Llengües i cultures estrangeres de la Universitat de Nantes han treballat en la reflexió sobre la ciutadania europea des d'una mirada de transformació social, mitjançant l’aprenentatge interuniversitari i l'intercanvi intercultural; han compartit experiències acadèmiques, culturals i socials.