Presentació del llibre "Les ruralitats. Els micropobles de Lleida"

21_11_22
Presentació del llibre. FOTO: Diputació de Lleida

El passat 18 de novembre es va presentar el llibre "Les ruralitats. Els micropobles de Lleida" editat per la Càtedra d'Estudis Socioeconòmics i Despoblament del Territori Rural de Lleida. L'acte esva realitzar a la Diputació de Lleida, entitat que subvenciona la Càtedra, ubicada al despatx 3.09 de la FEPTS i que té com a missió analitzar la situació del territori i les poblacions rurals.

El text d'aquest projecte, consultable en la web de la càtedra (https://catedrarural.com/) analitza la situació demogràfica, social, urbanística, sanitària, dels serveis socials i de l’escola. A més de realitzar propostes d’actuació per als micropobles de les comarques de Lleida. L’índex d’aquest obra és:

• Despoblament rural a Europa. Trajectòries històriques i polítiques públiques actuals. Mario Hernández-Trejo.
  • Polítiques i accions contra la despoblació en el marc de l’estat espanyol i les seves comunitats autònomes. Sergio Andrés, Jordi Garreta.
  • Espai i població: passat, present i futur dels petits pobles de Lleida. Jordi Domingo, Joan Ganau.
  • Urbanisme i ruralitat a les Terres de Lleida. Joan Carol, Carles Guerrero, Josep Maria Llop.
  • Dinàmica ocupacional dels territoris rurals a les terres de Lleida. Pere Enciso, Mercè Sala, Teresa Torres.
  • Situació dels serveis socials al territori rural de Lleida. Xavier Pelegrí.
  • Els determinants de la salut a Lleida: una visió de la situació sanitària de les poblacions rurals. Juan Agustín González, Xavier Miranda.
  • Les escoles rurals: una fita educativa per millorar la inclusió i la innovació. Olga Bernad, Núria Llevot, M. Paz López, Roger Marín.

Notícia a la web de la Diputació de Lleida: El 60% dels municipis de Lleida i el Pirineu han perdut població en els darrers 5 anys