Comunicat dels degans i deganes d'Educació de Catalunya davant de la situació excepcional d’alarma sanitària per COVID-19

Els degans i les deganes d’Educació de les universitats catalanes, davant de la situació excepcional d’alarma sanitària per COVID-19, en la seva reunió virtual del 8 d’abril de 2020, acorden:

1. Agrair públicament els esforços que estan realitzant les comunitats universitàries (estudiantat, professorat i PAS) de les Facultats d’Educació de Catalunya per mantenir, en circumstàncies tan extraordinàries i adverses com les que estem vivint, la major part de les tasques pròpies de les nostres institucions. Així mateix, cal agrair el clima de compromís i col·laboració que s’ha creat entre els membres de la comunitat universitària per viure aquesta situació de la millor manera possible.

2. Expressar el nostre condol a totes aquelles persones de la nostra comunitat que han perdut alguna persona propera, així com el nostre suport a aquelles que estan vivint situacions especialment complicades.

3. Informar que el canvi acadèmic de la presencialitat física per la presencialitat virtual, imposat per la situació de pandèmia que ens afecta, s'està desenvolupant amb normalitat tot i que amb gran esforç per part de tots els membres de la comunitat universitària.

4. Comunicar que s'estan adaptant, quan cal, els programes de les assignatures i de les pràctiques (continguts, metodologies i avaluació) per tal de garantir-ne la seva continuïtat i l'adquisició de les competències establertes.

5. Manifestar que el desenvolupament ordinari dels dos primers trimestres del curs acadèmic i esforç del professorat i estudiantat per garantir l’activitat acadèmica en línia durant el tercer trimestre permeten continuar la formació prevista i realitzar una avaluació continuada, que garanteix els millors aprenentatges, una valoració ajustada a l'esforç de l'estudiantat i un reconeixement a la dedicació del professorat per mantenir la seva vinculació amb el seu estudiantat. Confiem poder retrobar-nos el més aviat possible i seguir amb l’activitat docent i universitària sense aquesta distància social que ens imposa la pandèmia.

Catalunya, 8 d’abril de 2020