Conferència "Xarxa de Convivència de Roses: joventut amb anima comunitària"

8_marc_llevot
Mohamed El Amrani amb els estudiants del màster en Psicopedagogia

El comunicador i premiat per la Fundació Príncep de Girona i entre altres guardons enguany com a trajectòria cívica 2017, Mohamed El Amrani de tant sols 24 anys, ha fet una conferència "Xarxa de Convivència
de Roses: joventut amb anima comunitària" ahir dimecres 8 de març, a la matèria d'educació intercultural del màster en Psicopedagogia, impartida per la professora Núria Llevot, per compartir amb els estudiants el projecte que va néixer al 2010 amb l’objectiu de promoure la cohesió social i la bona convivència entre els habitants de Roses des d’una perspectiva oberta i amb la implicació dels joves. La Xarxa pretén posar en valor tot allò positiu de la diversitat i trobar solucions noves a problemes antics.

Mohamed El Amrani ha exposat els àmbits d’actuació sobre els quals treballa la Xarxa de Convivència: esports, joventut, cultura, mediació i psicologia.

Dins de cadascun d’aquests àmbits, es concreten línies de treball com ara formació, voluntariat, salut, gent gran o mobilitat. A partir d’aquestes línies es desenvolupen projectes específics com poden ser la creació d’un Club de futbol on hi participen infants i joves en risc d’exclusió social, la creació d’una llibreria social com a espai de trobada i de relació o l’organització d’un viatge al Marroc, on joves catalanomarroquins expliquen la seva cultura i realitat a catalans de diverses edats. I és que per Mohamed El Amrani és molt important no perdre mai la vinculació amb el país d’origen.

La Xarxa de Convivència és de base voluntària i neix amb voluntat de servei públic. Pretén generar un espai de confiança on totes les persones que hi participin se sentin còmodes per aportar les seves idees. I és que es tracta d’un escenari horitzontal on no hi ha jerarquies i on és clau laparticipació ciutadana, el saber comunicar i l’escolta activa, el treballintergeneracional i la implicació de les segones generacions en el seu desenvolupament.