Estudiants STEM (Ed. Primària) participen en un prototip de vacuna de COVID-19

Els estudiant de la Menció STEM (Ed. Primària) van participar dilluns 8 de novembre  en el desenvolupament d'un prototip de vacuna i d'una eina de detecció de COVID-19 amb molècules dels SARS-CoV-2 generades en plantes d’arròs modificades genèticament, una de les accions principals del projecte de la Universitat de Lleida IlerCOVID: 'Educació i comunicació amb base científica per a combatre la COVID-19 i futures pandèmies' .

Aquesta proposta educativa, organitzada per membres del grup de recerca de Biotecnologia Vegetal Aplicada de la UdL i la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social.

En el taller, de 5 hores de durada, vam treballar la tècnica d’extracció d’ADN d'una planta d'arròs transformada genèticament per a expressar les proteïnes S i el domini RBD del SARS-CoV-2. Durant la seua realització, vam parlar del procés per generar molècules de virus en cèl·lules vegetals, els avantatges de les vacunes produïdes en plantes i les seues aplicacions actuals en l'àmbit de la salut.