Innovació docent amb nens en l'aprenentatge de les ciències de la natura

Alumnes de 3 i 5 anys de l'escola Joan Maragall van realitzar una classe pràctica per a futurs mestres

Un grup d'infants observant els animals

El dimecres, 5 d’abril, els infants de P3, P4 i P5 de l’escola Joan Maragall han visitat la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social per a presentar als estudiants de 2n curs del Grau en Educació Infantil (Gestions Creatives) com han treballat els animals i les plantes a les seves aules. Fer-se preguntes, plantejar-se hipòtesis, experimentar i interpretar les observacions fetes han estat algunes de les habilitats científiques que han desenvolupat durant el seu projecte. D’aquesta manera, els nens i nenes de l’escola Joan Maragall ens han mostrat que és possible aprendre ciències naturals des d’una perspectiva innovadora i motivadora.

Al finalitzar la seva presentació, els infants han pogut reunir-se amb els estudiants del Grau per intercanviar experiències d’aprenentatge relaciones amb el món dels animals. En concret, els nostres mestres en formació han pogut mostrar els aspectes més destacats del projecte “Investiguem un animal a l’aula” que desenvolupen en el marc de l’assignatura Aprenentatge de les Ciències de la Natura. En aquest projecte, els nostres estudiants aprenen a realitzar indagacions d’animals vius que es poden tenir dins de l’aula d’Educació Infantil (granota, ratolí, peix, insectes, conill, aus, etc.) i ho fan d’una manera vivencial i experimental. I, de fet, en aquest intercanvi d’experiències també ens han acompanyat els 11 animals que estan estudiant els alumnes de la Facultat.