La FEPTS aposta per la introducció de pedagogies innovadores

La Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social es planteja un projecte a llarg termini amb la idea de singularitzar els seus entorns i espais  d’aprenentatge per afavorir la introducció de pedagogies innovadores que ajudin a formar a persones amb les habilitats apropiades per a entendre i transformar la societat on vivim. La primera fase d’aquest projecte ha consistit en la re-formulació dels següents espais que estaran disponibles a partir del curs 2020-2021:

En primer lloc, l’aula 1.03 (nova aula “Àgora”) s’ha transformat en un nou espai obert, flexible, col·laboratiu i creatiu. Abandona l’estructura d’aula tradicional i es converteix en un espai on dissenyat per impulsar l’experimentació, l’intercanvi d’idees, la construcció conjunta de coneixement i la comunicació, on els estudiants seran el centre del procés d’aprenentatge. Amb aquest nou espai, creiem que podem formar a persones i professionals més autònoms, adaptats i competents per a la societat avançada del segle XXI. Evidentment, la tecnologia també té una presència important en aquesta nova aula i ofereix nous recursos digitals que afavoreixen el disseny, la cerca d’informació, la construcció de materials, la col·laboració i la comunicació. L’aula Àgora és un espai transversal, dirigit a tots els estudis de grau i màster de la Facultat i estarà al servei de tot l’alumnat i el professorat del centre. Al setembre, convocarem un curs de formació que tractarà sobre l’ús d’aquest tipus d’aula i dels recursos digitals que allí es troben. També us explicarem el procediment de reserva per al curs 2020-2021.

El seminari 1.08 també s’ha re-formulat.  Ha canviat la seva imatge i s’ha transformat en un espai més flexible i confortable, incorporant noves tecnologies que permetran afavorir el diàleg, la col·laboració i la comunicació durant els processos de treball (tutories, reunions de recerca, etc.) que es desenvolupin.